Dick Hogeweij

Secretaris van het bestuur

Dick is in 1951 geboren en is woonachtig in Breukelen. Dick studeerde wis- en natuurkunde aan de Rijksuniversiteit Utrecht en was tot voor kort werkzaam bij het Dutch Institute for Fundamental Energy Research in Eindhoven, voorheen in Nieuwegein. Sinds zomer 2017 is hij met pensioen.Bestuurlijk heeft hij vele jaren ervaring opgedaan in diverse kerkelijke organisaties en in de medezeggenschap, ondermeer als voorzitter van de ondernemingsraad.

Het is voor hem belangrijk te streven naar een samenleving die zowel duurzaam als sociaal is. Zo kwam hij vanzelf bij GroenLinks terecht; sinds 2009 is hij lid van deze partij. Ook op plaatselijk niveau kan GroenLinks een grote rol spelen: Stichtse Vecht is een prachtige gemeente met veel kernen, voor een groot deel gelegen in het Groene Hart; dit prachtige landschap moet behouden blijven door het duurzaam te ontwikkelen. Dick wil streven naar een sterke en invloedrijke afdeling GroenLinks Stichtse Vecht.

Ook  wil Dick zorgen voor een goed contact met onze leden. De fractie in de gemeenteraad en de leden van de commissies moeten zich helemaal kunnen richten op hun politieke werk; daarom is het belangrijk dat ze bestuurlijk optimaal worden ondersteund.