Lokaal steunt GroenLinks Stichtse Vecht de campagne van GroenLinks in de Provincie. Veel mensen weten niet goed wat de provincie doet en vinden de provinciale verkiezingen niet belangrijk. Onderschat dat belang echter niet. De provincie speelt een belangrijke rol bij de inrichting van natuur en landschap. Een sterk GroenLinks in de provincie bevordert een woon- en leefklimaat in de provincie - en dus ook in Stichtse Vecht - dat groen en duurzaam is. Ook verkeer en vervoer is een belangrijk onderwerp.GroenLinks is voorstander van een goed openbaar vervoer en goede voorzieningen voor de fiets. De provincie kan tot slot ook bijdragen aan een versterking van duurzame, hoogwaardige en slimme economische ontwikkelingen. Die moeten leiden tot meer banen in de provincie.

Tijdens de provinciale verkiezingen breng je een dubbele stem uit. Want niet alleen heeft het invloed op de positie van GroenLinks in de provincie. Jouw stem heeft ook invloed op de landelijke politiek. Via zogenaamde getrapte verkiezingen brengen alle op 18 maart gekozen provinciale raadsleden hun stem uit op de verkiezingen van de Eerste Kamer op 18 mei a.s. De uitslag van de provinciale verkiezingen hebben dus direct invloed op de samenstelling van de Eerste Kamer. Groenlinks heeft nu vier zetels in de Eerste Kamer  (van de in totaal 75) . Dat willen we tenminste zo houden!  .

De ambitie van Groenlinks is om in de provincie tenminste 60.000 stemmen te halen. Het merendeel daarvan komt uit de grote steden Utrecht en Amersfoort. In Stichtse Vecht is onze ambitie om 2000 inwoners te overtuigen op GroenLinks te stemmen. Doe je mee aan het bereiken van deze ambitie?

Wat gaan we de komende periode allemaal doen? We zetten het op een rijtje.
1. Vanaf vrijdag 6 februari gaan we overal in Stichtse Vecht posters plakken en raamposters langsbrengen bij onze leden en sympathisanten.
2. Op zaterdag 14 februari start onze campagne met een Valentijnkaarten actie op drukke punten in Stichtse Vecht (met name winkelcentra).
3. In de weken daarna gaan we huis-aan-huis campagne voeren. We bellen in veel gevallen aan en overhandigen onze verkiezingsfolder.
4. In de laatste week voor 18 maart gaan we flyeren op trein- en busstations. We roepen iedereen op in elk geval te gaan stemmen! Dat vinden we belangrijk.We hopen dat de mensen gaan stemmen op GroenLinks.

Wil je meedoen aan een of meer van deze activiteiten? Laat het dan weten aan onze lokale campagneleider Joop van Raak, joopvanraak@planet.nl

Doe mee aan de Valentijn actie van GroenLinks op zaterdag 14 februari a.s. Stuur ook een kaart aan vrienden en bekenden.!

Annika en Thea plakken posters Tjeerd aan het plakken van posters Tjeerd plakt posters Piet Paul plakt posters
GroenLinks voor schone energie in de provincie Utrecht Afspelen op YouTube