Tijdens een bijzondere algemene ledenvergadering op woensdag 12 januari jl. heeft een ruime meerderheid van de aanwezige leden van GroenLinks Stichtse Vecht een dringend beroep op Cock van der Kaaij gedaan vrijwillig zijn raadszetel op te geven. Cock van der Kaaij heeft hier helaas (nog) niet positief op gereageerd.

Enkele leden stelden voor de gebeurtenissen in de aanloop naar de verkiezingen opnieuw te evalueren. De meesten zagen daar geen heil in. Er bleek een grote behoefte de blik op de toekomst te richten. Enkele leden benadrukten dat het verzoek aan Cock uitsluitend betrekking heeft op het opgeven van zijn raadszetel. Dit in navolging van Albert Gemke en Liesbeth Tettero, beide andere kandidaten die een rol hebben gespeeld in de gebeurtenissen van het afgelopen half jaar. Zij hebben hun raadszetel zoals was afgesproken al eerder opgegeven.

Hoewel Cock tijdens de vergadering niet op het verzoek van de leden inging, is de hoop bij veel leden dat hij dat alsnog zal doen. Mocht het echter onvermijdelijk zijn dan zal een zogenaamde terugroepprocedure starten. Dat hebben de op de ALV aanwezige leden op voorstel van het interim bestuur besloten.

Daartoe is een tweede algemene ledenvergadering uitgeschreven voor woensdag 16 februari a.s. om 20.00 uur. Wederom in de Open Hof te Maarssen. Alle leden hebben daarover een brief ontvangen. Ook zijn de leden uitgenodigd te reageren op het evaluatieverslag dat gemaakt is. Reacties kunnen worden gestuurd aan robertgiesberts@gmail.com.