We zijn eruit met VVD, CDA en Lokaal Liberaal. Er is een onderhandelingsakkoord over een nieuw college voor Stichtse Vecht. Dit snelle resultaat is te danken aan de verrassend goede samenwerking tussen de partijen  die aan tafel zaten. Voor GroenLinks waren Linda van Dort, Albert Gemke en Coletta Teuben ( voorzitter) de onderhandelaars.

‘Samen werken aan duurzame oplossingen’: zo heet het Coalitieakkoord 2018-2022 dat vandaag is aangeboden aan de raad van Stichtse Vecht. Volgens het akkoord levert iedere partij één wethouder.  Albert Gemke:

"Dit toont dat er serieuze intentie is om de komende periode evenwichtig samen te werken."

De beoogd wethouder van GroenLinks, Linda van Dort  krijgt o.a. Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting  en Duurzaamheid in de portefeuille.

Linda van Dort:

"Een prachtige portefeuille: de combinatie van RO en duurzaamheid is zwaar maar vormt een mooie uitdaging. We gaan V E R D E R met het verwezenlijken van onze idealen."

Op donderdag 26 april zal het akkoord aan de gemeenteraad worden voorgelegd. Dan is ook de installatie gepland van de nieuwe wethouders.